Bez VAT Z VAT

Jakich napraw sprzętu i narzędzi nie można wykonać w ramach gwarancji producenta?

Jakich napraw sprzętu i narzędzi nie można wykonać w ramach gwarancji producenta?

Chociaż takie urządzenia jak np. wózki paletowe, wciągarki czy podnośniki uchodzą za długowieczne i bezawaryjne, czasami również przestają prawidłowo działać. Jeśli do awarii dojdzie w trakcie trwania okresu gwarancyjnego, producent jest zobowiązany do przyjrzenia się zgłoszonemu przez klienta problemowi, a następnie zaproponowania najlepszego w danej sytuacji rozwiązania (np. usunięcia usterki, wymiany towaru). Przy czym należy pamiętać, że nie zawsze naprawa w ramach gwarancji jest możliwa.

Czego nie można naprawić w ramach gwarancji?

Gwarancją są objęte wady dotyczące budowy lub działania urządzenia – nie ma znaczenia, czy nieprawidłowości zostały zauważone na etapie montażu sprzętu czy jego późniejszej eksploatacji. W razie stwierdzenia usterek konstrukcyjnych, producent ma obowiązek zapewnienia klientowi odpowiedniej obsługi posprzedażowej. Może się jednak zdarzyć, że po przeanalizowaniu problemu decyzja o wykonaniu naprawy będzie odmowna. Na taki bieg sprawy muszą być przygotowani przede wszystkim klienci zgłaszający reklamację m.in. w związku z:

  • uszkodzeniem części lub materiałów eksploatacyjnych, lin we wciągarkach. Co ważne, gwarancji nie podlegają także awarie, które nastąpiły wskutek naturalnego zużycia tego typu elementów;
  • uszkodzeniami mechanicznymi i innymi usterkami, których przyczyną było nieodpowiednie przechowywanie, obsługiwanie czy serwisowanie urządzeń. Wszelkie pęknięcia bądź odkształcenia ram zawsze są więc drobiazgowo oceniane. Podobnej analizie podlegają też usterki jednoznacznie wynikające np. z narażenia urządzenia na działanie skrajnych temperatur albo przedostania się niewłaściwie zabezpieczonych ciał obcych (śrub, fragmentów opakowań itp.) do wnętrza konstrukcji;
  • stosowaniem urządzeń niezgodnie z przeznaczeniem, sprzętów, które są przystosowane do prac zakrojonych na niewielką, domową skalę, nie można wykorzystywać do realizacji zadań o dużej intensywności. Nieprawidłowości często powstają również w sytuacji zignorowania zaleceń producenta dotyczących warunków środowiskowych (sprzęt przeciążony i niewłaściwie użytkowany nie podlega gwarancji);
  • zaniedbaniem regularnej konserwacji. Naprawy gwarancyjne nie obejmują np. mycia urządzeń;
  • usterkami występującymi w urządzeniach, które były już wcześniej naprawiane bez wiedzy producenta. Ponadto z gwarancji nie można skorzystać, jeśli jakakolwiek część konstrukcyjna została zmodyfikowana.

W razie zauważenia nieprawidłowego działania platformy transportowej, wózka paletowego czy innego sprzętu magazynowego w pierwszej kolejności należy sprawdzić warunki gwarancji. Podejmowanie prób usunięcia usterek na własną rękę nigdy nie jest dobrym pomysłem. Okres gwarancyjny nie zwalnia też właścicieli urządzeń z obowiązku bieżącego dbania o nienaganny stan wszystkich mechanizmów i części.

Wróć do bloga


Chcesz, żebyśmy zadzwonili do Ciebie w 26 sekund?
Tak
W czym możemy pomóc?
Livechat
Zamknij
Porozmawiaj z nami
czater.pl